Nikkie Plessen heeft het moeilijk: Het gaat niet goed.

WhatsApp Image 2024 05 24 at 151434 1jpg

Met haar werk als vj bij TMF, waar ze samenwerkte met Sylvana Simons, werd Nikkie Plessen bekend bij het grote publiek.

Nikkie bouwde haar eigen succesvolle carrière op in de modewereld door het lanceren van haar eigen kledinglijn.

Haar merk, NIKKIE, boekte succes en dit maakte Plessen multimiljonair, met een geschat vermogen van ongeveer 33 miljoen euro vorig jaar, een aanzienlijk bedrag voor iemand van 38 jaar.

Echter, recente signalen duiden op moeilijkheden. Yvonne Coldeweijer, bekend als juicekoningin, heeft gemeld dat de populariteit van de kledinglijn van Nikkie afneemt.

Er zijn berichten dat winkels hun voorraden tegen sterk gereduceerde prijzen verkopen, soms zelfs voor een tiende van de originele prijs.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

In 2022 registreerde het blad Quote verontrustende financiële gegevens, waaronder een dividenduitkering van 4,5 miljoen euro bovenop de 2,5 miljoen euro van het voorgaande jaar.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Uit het kasstroomoverzicht bleek dat ruim 2 miljoen euro aan contanten uit de dagelijkse operaties van het modebedrijf werd onttrokken; dit verlies werd gedekt door 2,8 miljoen euro uit een andere bron.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Aan het einde van 2022 waren de liquide middelen gedaald naar 5,2 miljoen euro, vergeleken met 12,8 miljoen euro het jaar ervoor.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

De snel slinkende financiële reserves en de afnemende liquide middelen aan het einde van 2022 doen vermoeden dat de dividenduitkering wellicht niet de meest verstandige keuze was.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Wanneer het aankomt op haar Instagramaccount met meer dan 520.000 volgers, probeert Nikkie nog altijd enthousiast haar kleding te promoten.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Desondanks krijgen haar berichten gemiddeld slechts 525 likes per post, wat slechts 0,1 procent van haar volgers vertegenwoordigt.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Google merkt op dat normaal gesproken tussen de 4 en 5 procent van je volgers je posts zou moeten liken, wat de lagere betrokkenheid van Nikkie Plessen onthult in vergelijking met het gemiddelde.

Deze blondine schopt stennis vanwege plastic tasje van 10 cent: ‘Weet je wel niet wie ik ben’

Het lijkt erop dat de hoogtijdagen van Nikkie Plessen voorbij zijn en dat haar merk voor nieuwe uitdagingen staat.


1. De reden waarom vele winkels stoppen met NIKKIE.
2. De strenge voorwaarden zorgen ervoor dat winkels afhaken.
3. De reden waarom veel winkels massaal stoppen met NIKKIE
4. Haar populariteit neemt in een hard tempo af!
5. Ziet er niet veelbelovend uit voor mevrouw Plessen

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven