Bekend bedrijf met grappige teksten op producten failliet: Oorzaak onbekend!

recht 1jpg

Na bekendheid te hebben vergaard met T-shirts, mokken en ballonnen voorzien van grappige teksten, heeft Rumag officieel het faillissement aangevraagd.


Terwijl er weinig bekend is over de recente prestaties van het bedrijf, tonen gegevens van 2022 aanzienlijke verliezen.


Rumag bracht producten op de markt zoals mokken met de tekst ‘Niet.mijn.probleem’, deurmatten met ‘Rot.op’ en ovenwanten met ‘Aangebrande.tengels’.


Met de herkenbare punt tussen de woorden, begon het bedrijf in 2016 met het ontwikkelen, produceren en verkopen van diverse kledingaccessoires, zowel online als offline.


Ondanks een breed scala aan producten, waaronder T-shirts, hoodies, sweaters en oranje huispakken voor het aankomende EK voetbal, kampte Rumag met financiële tegenslagen.


De rechtbank in Amsterdam heeft gisteren het faillissement van het bedrijf uitgesproken. De meest recente gegevens werden bij de Kamer van Koophandel ingediend.

“Er werd door Koophandel, gedateerd eind december 2022, een verlies van bijna 1,3 miljoen euro gerapporteerd.”

“Rumag’s eigen vermogen was al negatief aan het einde van 2021 en verergerde tot minus 1,7 miljoen euro tegen het einde van 2022, wat aangeeft dat het bedrijf al in technische faillissement verkeerde.”

“Financieel directeur David van Oosten Slingelandt van het inmiddels ook failliete moederbedrijf Just Another Media heeft geen commentaar gegeven.”

“Curator Charlotte de Haan, die samen met Sylvain Saris het faillissement van Rumag afhandelt, kon weinig details verstrekken.”

“Een onderzoek naar de oorzaak van het faillissement is aan de gang, en het blijft onduidelijk of 2023 beter verliep dan 2022.”


“In de jaarrekening over 2022 toonde het bestuur van Rumag nog optimisme. De continuïteit van de vennootschap hangt in hoge mate af van de bereidheid van de groepsmaatschappijen/aandeelhouders om deze financiering te continueren en aan te vullen,” werd vermeld. ”Er zijn inmiddels concrete toezeggingen hierover gedaan,” stond er te lezen. Desondanks is het toch misgegaan voor Rumag.


1. Vier jaar geleden werden de pijlen al op het bedrijf gericht in het programma van Lubach.
2. Vele teksten bleken gekopieerd van internet en social media.
3. Bijna iedereen kent dit bedrijf wel.
4. Op social media stonden ze aan de top in ons landje.
5. Toch wel jammer!

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven