Disneyland Paris heeft een boete van 400.000 euro gekregen wegens “misleidende handelspraktijken” rond jaarabonnementen, zo meldt DGCCRF, de Franse overheidsorganisatie voor concurrentie, consumentenzaken en fraudepreventie.
Volgens DGCCRF heeft Disneyland Paris zich schuldig gemaakt aan “misleidende communicatie aan jaarkaarthouders”, wat heeft geleid tot deze aanzienlijke boete.
Hoewel specifieke details niet openbaar zijn gemaakt, staat op een overheidswebsite te lezen dat deze acties in strijd zijn met de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken.
“Deze feiten zijn in strijd met de bepalingen van de consumentenwetgeving met betrekking tot misleidende handelspraktijken”, zo valt te lezen op een overheidswebsite.
Als onderdeel van een getroffen schikking moet Euro Disney een boete van 400.000 euro betalen.
Er was in de afgelopen jaren veel discussie over de abonnementen van Disneyland Paris, waarbij abonnees vaak te maken kregen met beperkingen die niet op reguliere bezoekers van toepassing waren.
1. Ze handelen in strijd met de wetgeving voor consumentenbescherming.
2. Het park heeft misleidende informatie verspreid onder houders van jaarkaarten.
3. Het park moet een boete van 400.000 euro betalen!
4. Het park heeft een aanzienlijke boete gekregen.
5. Het park misleidt houders van jaarkaarten: