Na bekendheid te hebben vergaard met T-shirts, mokken en ballonnen voorzien van grappige teksten, heeft Rumag officieel het faillissement aangevraagd.
Terwijl er weinig bekend is over de recente prestaties van het bedrijf, tonen gegevens van 2022 aanzienlijke verliezen.
Rumag bracht producten op de markt zoals mokken met de tekst ‘Niet.mijn.probleem’, deurmatten met ‘Rot.op’ en ovenwanten met ‘Aangebrande.tengels’.
Met de herkenbare punt tussen de woorden, begon het bedrijf in 2016 met het ontwikkelen, produceren en verkopen van diverse kledingaccessoires, zowel online als offline.
Ondanks een breed scala aan producten, waaronder T-shirts, hoodies, sweaters en oranje huispakken voor het aankomende EK voetbal, kampte Rumag met financiële tegenslagen.
De rechtbank in Amsterdam heeft gisteren het faillissement van het bedrijf uitgesproken. De meest recente gegevens werden bij de Kamer van Koophandel ingediend.
“Er werd door Koophandel, gedateerd eind december 2022, een verlies van bijna 1,3 miljoen euro gerapporteerd.”
“Rumag’s eigen vermogen was al negatief aan het einde van 2021 en verergerde tot minus 1,7 miljoen euro tegen het einde van 2022, wat aangeeft dat het bedrijf al in technische faillissement verkeerde.”
“Financieel directeur David van Oosten Slingelandt van het inmiddels ook failliete moederbedrijf Just Another Media heeft geen commentaar gegeven.”
“Curator Charlotte de Haan, die samen met Sylvain Saris het faillissement van Rumag afhandelt, kon weinig details verstrekken.”
“Een onderzoek naar de oorzaak van het faillissement is aan de gang, en het blijft onduidelijk of 2023 beter verliep dan 2022.”