De Aldi, een grote supermarktketen met vestigingen over de hele wereld, onderscheidt zich door een beperkt assortiment, producten van hoge kwaliteit en lage prijzen te bieden.
Om kosten te drukken, kiest de keten voor winkelpanden op voordelige locaties en een sobere inrichting.
Matthew Lesky, de trotse manager van een Aldi-filiaal in Amerika en een sensatie op TikTok, deelt in zijn video’s een kijkje achter de schermen en enthousiast vertelt hij over de razendsnelle kassamedewerkers.
In een video deelt hij mee dat de kassamedewerkers letterlijk worden getimed door het bedrijf.
Het bedrijf houdt via een systeem de snelheid bij waarmee de producten gescand worden aan de kassa door de medewerkers, alles wordt nauwkeurig gevolgd.
Na afloop van de dienst ontvangt de kassamedewerker een rapport met statistieken waarin de scanefficiëntie en de wachttijden van klanten worden bijgehouden.
Volgens de managers worden de medewerkers uitgedaagd om hun prestaties te verbeteren door hun eigen tijden te optimaliseren.
Er is geen duidelijkheid of de medewerkers dit vrijwillig doen of dat er een beloning aan verbonden is.
Lesky merkt op dat enkele kassamedewerkers soms te enthousiast zijn, wat tot klachten leidt van ontevreden klanten.
Er zijn herhaaldelijk klachten ontvangen van klanten die ontevreden zijn omdat hun gekochte producten beschadigd raken tijdens het afrekenen.
Een bekwame manager weet op gepaste wijze met deze situaties om te gaan en vraagt begrip van zijn klanten voor ‘de speciale werp-vaardigheden’.
Uit een video van een Amerikaanse Wal-Mart blijkt de snelheid van een kassamedewerker. Hier is de video:
In een andere video legt Lesky meer uit over het ‘werpen’, wat neerkomt op het scannen van producten.
In een citaat zegt Lesky: “Normaal zou je denken dat je iets zou pakken en het op die manier zou verplaatsen, maar als je die beweging duizend keer per dag doet, wordt het heel gemakkelijk om het te gooien. Je creëert als het ware een soort werptunnel.”
1. Deze manager doet een opmerkelijke onthulling!
2. Door dit komen er met regelmaat klachten binnen van klanten
3. Het is niet bekend of de medewerkers dit met plezier doen
4. Dit wordt er dus allemaal nauwlettend in de smiezen gehouden:
5. Lijkt me niet heel prettig werken voor deze medewerkers…