Yvonne Coldewijer vertelt: ‘Ik heb fouten gemaakt’

WhatsApp Image 2024 06 11 at 125428 1jpg

De voormalige juicekoningin, Yvonne Coldeweijer, heeft zich nu gericht op andere zakelijke ondernemingen.


Hoewel haar kledingwebshop een omzet van een miljoen euro behaalde, geeft ze toe dat er geen winst werd gemaakt. “Ik heb een aantal fouten gemaakt,” verklaart ze.


In een video op haar YouTube-kanaal, Life of Yvonne, voorheen bekend als een juicekanaal, deelt Yvonne haar ervaring van het verlies van een miljoen euro binnen een jaar.


“Ik heb natuurlijk een webshop en anderhalf jaar geleden opende ik een fysieke winkel erbij. In een tijd waarin alles steeds meer online gaat, dacht ik: waarom niet?”


”Het is mijn droom om ooit een eigen boetiek te hebben,” legt ze uit. Yvonne deed aanvankelijk al het werk voor haar webshop alleen, maar ontdekte al snel dat ze hulp nodig had.

Yvonne vervolgde haar verhaal met: “Het voelde voor mij als een logische beslissing om al snel een team samen te stellen van personeel omdat je soms gewoon niet verder kan groeien in je eentje.”

Yvonne gaf aan: “Inmiddels ben ik iets wijzer geworden en wil ik hier een beetje op terugkomen.” In eerste instantie nam Yvonne twee werknemers aan, maar toen ze een fysieke winkel in Amsterdam opende, kwam er meer personeel bij.

“Mensen moesten pakketjes gaan inpakken, we moesten mensen in de winkel hebben staan. Want ja, natuurlijk moet je ook klanten kunnen bedienen. Ik denk dat ik in totaal zeven man in dienst had. Een aantal ZZP’ers ook wel.”

Op dat moment was Yvonne zwanger en vertelde: “En ik had nog een andere belangrijke baan zoals je weet, namelijk als Queen of Juice. Dus ik kon daar helemaal niet aanwezig zijn.”

Bovendien waren de werknemers van Yvonne nog steeds voornamelijk bezig met online taken. Yvonne zei: “Dus ze waren bezig met content maken, pakketten versturen, het tellen van de inkooporders, het organizen van het hele magazijn…”


“Volgens Coldeweijer was het magazijn voornamelijk de focus op een bepaald moment. Iedereen presteerde goed, maar specifieke extra inkomsten door de verandering waren niet merkbaar,” verklaarde ze.


“De echte verkoopgerichte content kwam van mij. Mijn berichten op mijn Instagram. Over het algemeen was de extra content leuk, maar uiteindelijk draaide het om mij. Daarom was het niet echt noodzakelijk,” voegde ze toe.


Zelfs door de week had Coldeweijer eigenlijk weinig klanten in de winkel. Het was alleen druk op zaterdag.


“De kosten voor de locatie waren niet winstgevend,” zei Yvonne. “Als ik €50.000 winst maak, is dat al veel in vergelijking met dat miljoen. Het is weg.”


1. Deze fouten zal ze geen tweede keer maken.
2. Het is moedig dat ze ervoor kiest om dit te delen.
3. Dat zijn behoorlijk kostbare vergissingen.
4. Een onthulling waar Yvonne zich ongemakkelijk bij zal voelen!
5. Ze zal hier vast behoorlijk van geschrokken zijn…

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven